نقش جهان

مرکز هنر پژوهی

نقش جهان

مرکز هنر پژوهی

بزرگداشت استاد لرزاده معمار پیشکسوت

 

 

آئین بزرگداشت استاد حسین لرزاده هنرمند پیش‌کسوت عرصة معماری سنتی ایران با حضور استادان و علاقه‌مندان این حوزه برگزار شد.

 در این برنامه سیدمحمد بهشتی، حسین مفید،‌ مهدی مکی‌نژاد و سید جواد مجابی پیرامون معماری و آداب معنوی در آثار استاد لرزاده سخن گفتند.

ادامه‌ی مطلب را اینجا بخوانید...

تقدیر از محمد ضیایی شیشه‌گر پیشکسوت

نهمین نشست گفت‌وگو با هنر مندان مرکز هنر پژوهی نقش جهان به استاد محمد ضیایی - شیشه‌گر پیشکسوت-  اختصاص دارد.

قرار است سعید  گلکار، حسین یاوری، عبدالمجید شریف زاده و محمد رضا صادقی در مراسم تقدیر  از استاد محمد ضیایی‌ سخنرانی کنند.

او یکی از استادان شیشه گر ایران است که سال 1383 نشان درجه یک هنرمندی را در رشته آبگینه از میراث فرهنگی دریافت کرده است.

نهمین نشست گفت‌وگو با هنر مندان یک شنبه 10 شهریور از ساعت 17 در مرکز هنر پژوهی نقش جهان واقع در خیابان ولی‌عصر ضلع جنوب غربی پارک ساعی پلاک 1101 برگزار می شود. حضور در این نشست برای همه‌ی ‌علاقه‌مندان آزاد است.

صدو پنجاه‌ سال باستان شناسی در شوش

  

نشست علمی «شهر تاریخی- فرهنگی شوش» از سلسله نشست‌های هنر و باستان‌شناسی، چهارشنبه ششم شهریور برگزار می‌شود.

    در این نشست مقالاتی همچون: صدو پنجاه‌ سال باستان شناسی در شوش، سامان دهی شهر پانزدهم شوش، درگیری ایلام و آشور بر سر چیرگی لبه‌ی غربی فلات ایران، باستان جانور شناسی در شوش، شوش در دوره‌های اشکانی و ساسانی و... ارائه می شود. همچنین از میر عابدین کابلی به عنوان پژوهش‌گر برجسته حوزه‌ی باستان شناسی شوش تقدیر خواهد شد.

    علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست می‌توانند از ساعت 10 تا 17 روز یادشده به مرکز هنرپژوهی نقش جهان واقع در خیابان ولی عصر، ضلع جنوب غربی پارک ساعی، شماره 1101 مراجعه کنند.